597 000 – to liczba ofert pracy, które zamieścili pracodawcy w I półroczu 2022 roku w serwisie Pracuj.pl. Minione 6 miesięcy to kolejny rekordowy okres pod względem aktywności rekrutacyjnej pracodawców. Zmiany na rynku pracy napędzają zapotrzebowanie na kadry, a także wpływają pozytywnie na treść, atrakcyjność i różnorodność ogłoszeń. Zaobserwować można było także trendy związane z pracą zdalną i kompetencjami cyfrowymi. Uwagę przyciąga ponadto wpływ inflacji i sytuacji gospodarczej na rekrutację. Zapraszamy do lektury raportu Pracuj.pl „Rynek Pracy Specjalistów. I półrocze 2022”.
I półrocze 2022 roku. Najważniejsze informacje:
- Blisko 600 000 ofert zamieszczonych w Pracuj.pl w I półroczu 2022 roku.
- IT po raz pierwszy na szczycie najpopularniejszych specjalizacji (24% ofert).
- Duże zapotrzebowanie na sprzedawców i pracowników fizycznych.
- Największa aktywność finansów i bankowości wśród branż (firm).
- Coraz większa liczba ofert z pracą zdalną oraz widełkami wynagrodzeń.
- 36% ogłoszeń pochodzących ze specjalizacji z istotną rolą kompetencji cyfrowych.
Rekordowe półrocze w czasach wyzwań
Specjalizacje poszukiwane w I półroczu 2022
Najbardziej aktywne branże w I półroczu 2022
Województwa z największą liczbą ofert
Kompetencje cyfrowe w cenie
Mocna pozycja pracy fizycznej
Praca zdalna i hybrydowa w ofertach pracy
Widełki zarobków w ofertach pracy
Coraz więcej pracy dla początkujących
Komentarz: Rafał Nachyna, Dyrektor Operacyjny Grupy Pracuj
Chcesz napisać na ten temat? Zapraszamy do kontaktu:
NOTA INFORMACYJNA
Niniejsze zestawienie oparte zostało na danych wewnętrznych Grupy Pracuj, przedstawiających statystyki ofert pracy zamieszczonych w serwisie Pracuj.pl w między styczniem i czerwcem 2022 roku. Dane w niniejszym zestawieniu obejmują wszystkie oferty pracy opublikowane w serwisie Pracuj.pl w omawianym okresie, widoczne dla użytkowników serwisu jako pojedyncze ogłoszenie w jednej lokalizacji. Prezentowanych danych nie należy utożsamiać z liczbą projektów rekrutacyjnych oferowanych przez Grupę Pracuj swoim klientom (pracodawcom), na które składają się: ogłoszenia o pracę (jedno lub więcej w ramach jednego projektu rekrutacyjnego) oraz dodatki budujące zasięg i zwiększające liczbę CV wysyłanych przez kandydatów (ang. add-ons).