Czy sympatia do współpracowników może decydować o tym, z jakim nastawieniem codziennie wstajemy do pracy? Wyniki badania pokazują, że relacje w zespole przestały być tylko miłym dodatkiem – dla 55% pracowników atmosfera jest najważniejszą wartością w pracy, a aż 88% osób pozostających w dobrych relacjach ze współpracownikami deklaruje większe zadowolenie z życia zawodowego. Silne więzi okazują się dziś kluczem do satysfakcji i lojalności wobec pracodawcy.
Najważniejsze informacje:
- 88% osób deklarujących dobre relacje ze współpracownikami jest szczęśliwszych w pracy.
- Co trzeci badany poznał w pracy przyjaciela na całe życie.
- Prawie połowa respondentów (48%) wskazuje dobrą atmosferę jako powód pozostania w obecnej pracy.
- 55% uważa atmosferę za najważniejszą wartość zespołu.

Od sympatii do kariery

Dobre relacje w pracy to potencjalny klucz do zawodowego szczęścia i sukcesu. Budowanie atmosfery wzajemnego zrozumienia i wsparcia przekłada się na większe zaangażowanie i poczucie spełnienia zawodowego. Współpraca oparta na zaufaniu i empatii to fundament nowoczesnego miejsca pracy, gdzie każdy może rozwijać swój potencjał
– mówi Alina Michałek, HR Business Partner w Pracuj.pl.

Przyjaźń w biurze

Te liczby pokazują, że biuro czy przestrzeń online mogą być początkiem więzi, które stają się ważną częścią naszego prywatnego świata. Praca to nie tylko obowiązki i projekty, ale też relacje. Bliscy znajomi czy przyjaciele poznani w biurze mogą być źródłem wsparcia, radości i poczucia przynależności. Takie więzi wzmacniają integrację zespołu, ułatwiają współpracę i sprawiają, że czujemy się częścią czegoś większego niż tylko firma
– komentuje Alina Michałek, HR Business Partner w Pracuj.pl
Relacje stabilizują zatrudnienie

Dobre relacje w pracy są kluczowe, ponieważ mają realny wpływ na nasze decyzje zawodowe. Dzięki silnym więziom z zespołem, praca przestaje być wyłącznie obowiązkiem, a staje się źródłem poczucia wspólnoty i bezpieczeństwa. Zaufanie i pozytywna atmosfera w zespole zwiększają naszą lojalność, a nawet mogą być powodem, dla którego zostajemy w obecnym miejscu, mimo innych kuszących propozycji. Można powiedzieć, że relacje międzyludzkie to ukryty, lecz niezwykle mocny filar, na którym opiera się stabilność naszego zatrudnienia
– mówi Agata Grzejda, Ekspertka komunikacji wewnętrznej w Grupie Pracuj.

Dobra atmosfera jako biznesowy atut
