Co przysłowia mówią o Polakach? 7 na 10 z nas uważa, że żadna praca nie hańbi, a 2 na 3 żyje ze współpracownikami lepiej niż pies z kotem. Jednak tylko 4 na 10 twierdzi, że w karierze warto być upartym jak osioł i harować jak wół – tak wynika z badań Pracuj.pl „Polacy w środowisku pracy”. Z okazji nowej kampanii portalu sprawdzamy, co Polacy sądzą o popularnych przysłowiach związanych z pracą.
Wyniki w skrócie:
- 7 na 10 badanych Polaków uważa, że żadna praca nie hańbi.
- 1/2 badanych szukając pracy miewa wrażenie, że kupuje kota w worku.
- Według 4 na 10 staranie o podwyżki i awanse to zabawa w kotka i myszkę.
- 2 na 3 badanych żyje ze współpracownikami lepiej, niż pies z kotem.
Dobra praca zamiast kota w worku
Relacje w zespole: nie jak pies z kotem
Warunki zatrudnienia: zabawa w kota i myszkę
Choć przeprowadzone przez nas badanie dotyczące przysłów ma humorystyczne zabarwienie, mówi też sporo o życiu zawodowym. Wciąż ponad połowa Polaków ma wrażenie, że niektóre oferty pracy przypominają im kota w worku. To potwierdza obserwacje z innych badań, w których kandydaci zwracali uwagę na brak informacji np. o wynagrodzeniu, obowiązkach na stanowisku, profilu firmy. Oferty pracy są dziś znacznie lepiej formułowane niż kilka lat temu, ale wciąż zdarzają się źle opisane ogłoszenia. Pracujemy z pracodawcami obecnym na Pracuj.pl, np. dostarczając im przejrzyste szablony, doradzając jak konstruować ogłoszenia. Warto pamiętać jak ważna jest transparentność rekrutacji. Mówiąc językiem powiedzeń, niespełnione obietnice i niedopowiedzenia mają w rekrutacji krótkie nogi
zauważa Konstancja Zyzik, Talent Acquisition & Capabilities Development Manager w Grupie Pracuj.
Zaangażowanie: bez pracy nie ma kołaczy
Nowe i stare sposoby mówienia o pracy
Kto pyta, nie błądzi. Zapraszamy do kontaktu:
O BADANIU
Badanie „Polacy w środowisku pracy” zostało zrealizowane w grudniu 2020 roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie portalu Pracuj.pl metodą CAWI (profesjonalnego formularza internetowego). Pomiar został przeprowadzony na próbie 1022 osób, reprezentatywnej dla populacji osób czynnych zawodowo w wieku 18-65 pod względem płci, wieku, poziomu wykształcenia i wielkości miejscowości. Celem projektu było poznanie opinii czynnych zawodowo Polaków na temat rynku pracy, kariery, sposobów poszukiwania pracy i zawodowego stylu życia.