Niemal 2/3 Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta z mediów społecznościowych w godzinach pracy - tak wynika z najnowszego raportu Pracuj.pl "Cyfrowa ewolucja kariery". Tzw. social media stają się coraz ważniejszym narzędziem realizacji obowiązków zawodowych. Jednak mimo zmian zachodzących w powszechnym odbiorze tych kanałów aż 1/3 badanych przyznaje, że ich przełożeni nie zgadzają się na korzystanie z mediów społecznościowych przez pracowników.
Najważniejsze informacje:
- 63% Polaków używa mediów społecznościowych w pracy minimum raz w tygodniu. Blisko połowa - jednocześnie w celach służbowych i prywatnych.
- 1/3 badanych nie ma zgody przełożonego na korzystanie z social media. Tyle samo respondentów faktycznie nie używa ich w godzinach pracy.
- Najbardziej popularnymi kanałami używanymi w pracy są Facebook, YouTube i Instagram. Za podium znalazły się LinkedIn i Twitter.
Social media w pracy? To zależy…
Daleko od zawodowego tabu
Badanie wskazuje wyraźnie, że rozwój social media w naszym codziennym życiu ma wpływ na środowisko pracy. Dlatego stosunek pracodawcy do nich powinien być jasno określony, a także spójny z kulturą firmową. Jak pokazuje badanie, media społecznościowe bywają czasem po prostu ważnym narzędziem pracy. Dlatego pełny zakaz ich wykorzystywania współcześnie jest zazwyczaj złym wyborem. Pracodawca powinien natomiast jasno artykułować, do jakich celów pracownik powinien używać kanałów społecznościowych i z czego te zasady wynikają
- komentuje Konstancja Zyzik, Talent Acquisition & Capabilities Development Manager w Grupie Pracuj.
Social media służbowo, czyli...
Media społecznościowe mogą wspierać budowanie relacji między pracownikami na styku życia zawodowego i prywatnego. W większych organizacjach napędzają np. rozwój wewnętrznych grup zainteresowań czy współpracę w mniejszych zespołach, a także umacniają employee experience. W małych firmach z kolei działania pracowników mogą być bardzo dobrym narzędziem employer brandingu
- komentuje Konstancja Zyzik.
Facebook, YouTube i Instagram na podium
Social media – źródło… ofert pracy
W społeczności siła i… ryzyko
Chcesz napisać na ten temat? Zapraszamy do kontaktu:
Posłuchaj podcastu newonce.radio i Pracuj.pl o rozwoju zawodowej marki osobistej w dobie mediów społecznościowych. Audycja dostępna na Spotify, Apple Podcasts i newonce.net:
newonce | #2 BMW czyli Budowanie Marki Własnej
Paweł Tkaczyk, strateg marek, przekonuje Kędziora i Czarkowskiego, że każdy z nas to osobna marka, o którą warto zadbać i przekonać do siebie potencjalnego pracodawce. Czy nasze życie poza pracą i aktywność w sieci mają wpływ na odbiór w środowisku pracy? Zbigniew Niedziałek, manager artystów (m.in. Pezeta) opowiada o budowaniu strategii i dbaniu o markę na przykładzie dużego artysty.
Czytaj więcej
Jak Polacy oceniają swoje kompetencje cyfrowe? Przeczytaj poprzedni tekst z serii "Cyfrowa ewolucja pracy":
O BADANIU
Raport „Cyfrowa ewolucja kariery. Technologie w pracy w oczach Polaków” oparty został na wynikach badania przeprowadzonego w styczniu 2021 przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie portalu Pracuj.pl. Badanie przeprowadzono metodą CAWI (profesjonalnego formularza internetowego) na próbie 1051 osób, reprezentatywnej dla populacji osób czynnych zawodowo w wieku 18-65 lat pod względem płci, wieku, poziomu wykształcenia i wielkości miejscowości.