Kandydaci, którzy szukają pracy, często nie otrzymują odpowiedzi na wysyłane CV. Pracuj.pl dostrzega ten problem, dlatego wprowadził nowe statusy aplikacji oraz uruchomił kampanię budującą świadomość znaczenia informacji zwrotnej w procesie rekrutacji. Z badania marki wynika, że 8 na 10 kandydatów preferuje otrzymać informację o odrzuceniu ich CV, niż pozostać bez żadnej odpowiedzi – to pozwala im ruszyć dalej. Dzięki nowym statusom pracodawcy mogą w prosty sposób przekazać kandydatom informację o tym, co się dzieje z ich aplikacją, aby wiedzieli, na czym stoją. Kampania realizowana jest w oparciu o zróżnicowany media mix, obejmujący m.in. telewizję, digital, kina, serwisy VOD i kanały social media.
Scenariusz od początku wyróżniał się intrygującą akcją i świetnie napisanym dialogiem, który buduje dramaturgię sceny, aż do zaskakującej puenty. Chcąc zachować wszystkie walory skryptu, podeszliśmy do niego trochę jak do scenariusza filmowego, skupiając się na budowaniu narracji, możliwie jak najdłuższymi ujęciami, co dało więcej przestrzeni dla gry aktorskiej. Dzięki temu widz będzie mógł lepiej wczuć się w sytuację bohaterów tej kampanii – osób w zawieszeniu, czekających na czyjąś decyzję
– komentuje Michał Bulik, reżyser.
Cieszymy się, że nasz klient zdecydował się przeprowadzić kampanię edukacyjną w tym trudnym dla wielu osób temacie. W naszej odpowiedzi na brief sięgnęliśmy po metaforę talent show, trafnie oddającą absurd sytuacji, w której starając się o nową pracę, próbujemy pokazać siebie i wszystkie swoje talenty od jak najlepszej strony, zazwyczaj nie otrzymując żadnej informacji zwrotnej. W rezultacie, szukając pracy, często pozostajemy w niewygodnym zawieszeniu, tak jak bohaterowie naszej kampanii
– komentuje Sławomir Klimkowski, Supervising Senior Creative, 2012 Agency.
Chcemy, by kandydaci odzyskali poczucie kontroli na procesem rekrutacyjnym, dzięki temu, że będą wiedzieli, co się dzieje z ich CV – czy ktoś je otworzył, rozpatrzył, czy może odrzucił. Dzięki temu nie będą czekali w nieskończoność na odpowiedź od pracodawcy. Mamy zaplanowane także działania skierowane do pracodawców. Chcemy pokazać pracownikom HR jak ważna jest ich odpowiedź i danie kandydatowi znać, co się dzieje z jego CV. Zależy nam także na tym, by pokazać, jak to wpływa na postrzeganie potencjalnego pracodawcy i jego employer branding. Działania komunikacyjne prowadzimy na zdiagnozowanych już obawach pracodawców i na wnioskach z badań zarówno na użytkownikach, jak i na pracodawcach
– mówi Marta Ulman, strateżka marki z Pracuj.pl.
Chcesz napisać na ten temat? Zapraszamy do kontaktu
O BADANIU
Badanie o statusach aplikacji zostało przeprowadzone w czerwcu 2024 roku przez Zymetrię na zlecenie serwisu Pracuj.pl. Pomiar wykonano metodą CAWI na próbie 1500 Polaków, mężczyzn w wieku 18-62 lata i kobiet w wieku 18-57 lat. Różnica wiekowa wynikała z różnic kobiet i mężczyzn w wieku przechodzenia na emeryturę, a do badania zaproszono osoby, którym do wieku emerytalnego zostało co najmniej 3 lata. Próba ogólnokrajowa, reprezentatywna dla grupy docelowej pod względem kluczowych danych demograficznych.