Intuicyjny design i interfejs, rozwinięte wsparcie sztucznej inteligencji, lepsze wyszukiwanie i łatwe aplikowanie o pracę – to kluczowe cechy nowej odsłony Pracuj.pl. Najbardziej popularny serwis rekrutacyjny w Polsce, odwiedzany co miesiąc przez blisko 5 mln internautów, wzmacnia wsparcie kandydatów i pracodawców. Nowa wersja zadebiutowała w połowie stycznia 2023 roku. Wprowadzone rozwiązania już w pierwszych dniach zwiększyły znacząco aktywność i responsywność kandydatów.
Najważniejsze informacje:
- Nowa odsłona Pracuj.pl trafiła do użytkowników w styczniu 2023 roku.
- Ulepszono m.in. interfejs strony, wsparcie AI oraz aplikowanie o pracę.
- Użytkownicy korzystają z personalizacji strony i funkcji one-click-apply.
- Serwis dopasowano jeszcze mocniej do potrzeb urządzeń mobilnych.
- Sztuczna inteligencja wspiera dopasowanie ofert pracy do kandydata.
- Zmiany oparto na 2600 ankietach i 80 wywiadach z użytkownikami, licznych spotkaniach z klientami, warsztatach kreatywnych oraz audytach i analizach.
Trzy filary pozytywnej zmiany
Już teraz dostrzegamy pierwsze sygnały skuteczności wdrożonych rozwiązań. Ponad 50% aplikacji o pracę w serwisie generują oferty korzystające z mechanizmów AI (sztucznej inteligencji). Blisko 70% umożliwia łatwe aplikowanie, wykorzystujące gotowe CV użytkowników, bez konieczności wypełniania dodatkowych formularzy. To konkretne liczby, stojące za nowym designem serwisu, większą personalizacją oraz wsparciem technologii. Nowa odsłona Pracuj.pl jest efektem rozbudowanego, przemyślanego procesu projektowego. To także dzięki niemu mamy przekonanie, że to ważny krok w kierunku jeszcze bardziej skutecznej rekrutacji
– komentuje Paweł Moszyński, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Produktu w Grupie Pracuj.
Możliwości dla kandydatów i pracodawców
Z analiz wiemy, że znacząco zwiększyło to nie tylko liczbę CV, ale też udzielanych odpowiedzi na pytania firm. To pokazuje, że uproszczenie jest korzystne dla wszystkich uczestników procesu rekrutacyjnego. Użytkownicy, z którymi testowaliśmy stronę, postrzegają ją jako bardziej dostępną, spójną wizualnie i przyjazną dla osób szukających pracy, niezależnie od specyfiki stanowiska. Ważne dla nas jest także pojawiające się w wielu wywiadach skojarzenie nowej odsłony Pracuj.pl z popularnymi, intuicyjnymi i znanymi serwisami ecommerce, służącymi jako przykład dużej intuicyjności i wygody eksplorowania przez użytkownika
– komentuje Monika Seroka, Product Discovery & Design Manager w Grupie Pracuj.