Pracuj.pl, wiodący polski serwis rekrutacyjny, zaprezentował się użytkownikom w nowej odsłonie. Odświeżona strona główna oferuje m.in. większą personalizację, krótszą ścieżkę dotarcia do ofert pracy, świetną integrację z urządzeniami mobilnymi oraz nową wyszukiwarkę. Według analiz ekspertów Grupy Pracuj nowa strona działa trzykrotnie szybciej od poprzedniej wersji. Wzrosła także średnia liczba aplikacji, wysłanych przez użytkowników strony głównej.
Nowa strona Pracuj.pl w skrócie:
- Personalizacja ofert w oparciu o rekomendacje
- Skrócona ścieżka dotarcia do oferty przez użytkownika
- Podejście mobile first przy projektowaniu strony
- Wykorzystanie rozwiązań z aplikacji mobilnej Pracuj.pl
- Przyspieszone działanie strony głównej
- Nowa wyszukiwarka ofert na stronie głównej
Nowe potrzeby, nowa odsłona
Staramy się słuchać naszych użytkowników i to ich głos daje często początek wprowadzanym zmianom. Decyzję o rozpoczęciu procesu modyfikacji strony podjęliśmy na podstawie wyników badań przeprowadzonych z użytkownikami Pracuj.pl. Kluczową wartością jest dla nich personalizacja ofert zatrudnienia. Dodatkowo wzięliśmy pod uwagę także doświadczenia zdobyte przy tworzeniu aplikacji mobilnej Pracuj.pl, która w ostatnich latach cieszy się ogromną popularnością. Między 2018 i 2017 rokiem liczba aplikacji wysyłanych przez nią wzrosła o 70%. To dla nas ważna wskazówka
- tłumaczy Mariusz Kuźniewicz, ekspert ds. rozwoju serwisu Pracuj.pl w Grupie Pracuj.
Przy projektowaniu nowej odsłony Pracuj.pl postawiliśmy na personalizację, modułowość oraz nowy, bardziej przejrzysty design. Po wstępnych badaniach użytkowników już wiemy, że dzięki wprowadzonym zmianom zarówno współczynnik otwarć ofert, jak i składanych przez użytkowników dokumentów aplikacyjnych wzrosły w skali procentowej dwucyfrowo. To potwierdzenie rosnącej efektywności zarówno z punktu widzenia kandydatów, jak i rekruterów
– dodaje Mariusz Kuźniewicz.
Jeszcze lepiej dopasowane oferty
Użytkownicy otrzymali dostęp do bardziej przejrzystej, czytelnej i szybszej odsłony serwisu. Ci, którzy wejdą na niego po zalogowaniu, dodatkowo korzystają z coraz lepszej personalizacji strony głównej, w tym ofert dopasowanych na podstawie ich preferencji i zachowań. Co więcej, użytkownicy na nowej stronie głównej mają również łatwy dostęp do historii swojej aktywności, czyli ostatnio oglądanych ofert, zapisanych ogłoszeń oraz tych, na które aplikowali
- mówi Piotr Kowalski, Product Owner w Grupie Pracuj.
Mobile na pierwszym miejscu
Bardzo ważne było dla nas podejście mobile first. Pracuj.pl na urządzeniach mobilnych to nie tylko nasza aplikacja. Blisko połowa gości strony głównej w przeglądarkach to także użytkownicy mobile. Dlatego dokładamy wszelkich starań, by korzystanie z portalu na urządzeniach mobilnych było dla nich jeszcze bardziej intuicyjne, szybsze i przyjemniejsze. Ostatecznie wszystkie nasze platformy oraz kanały wspierają jeden cel, czyli pomoc kandydatom w znalezieniu lepszej pracy
– dodaje Piotr Kowalski.