W II kwartale tego roku na Pracuj.pl było blisko 4,5 tys. ofert pracy na stanowiska związane z komunikacją i marketingiem; to wzrost o 14 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku. Dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu internetowego. O prawie 40% wzrosła również liczba ofert dla specjalistów ds. PR.
Stale na wysokim poziomie – marketing handlowy i zarządzanie produktem
Dynamicznie rośnie – rola PR, również komunikacji wewnętrznej
Wydaje się, że firmy zaczynają dostrzegać potrzebę dbania o przepływ informacji i swój wizerunek wewnątrz organizacji. Dzięki tym działaniom mogą się bowiem uchronić przed odpływem talentów i zmniejszyć rotację
komentuje Elżbieta Flasińska, PR Manager Grupy Pracuj.
Wzrasta – rola e-marketingu, spada – znaczenie marketingu bezpośredniego
Rośnie rola e-marketingu ale też spada znaczenie tradycyjnego marketingu. Coraz więcej zatrudniać będzie się osób rozumiejących wyzwania nowoczesnego marketingu. Wzrastająca rola nowych mediów (digital, social i mobile) zwiększa zapotrzebowanie na „interaktywne” kompetencje menedżerów. Z firmami rozstawać będą się jednak ludzie „starego porządku”, w szczególności Ci, którym trudno przychodzi poszerzanie kompetencji.
Umiejętności analityczne w cenie
Z naszych doświadczeń wynika, że rekrutacje na stanowiska marketingowe są wyzwaniem, ponieważ oprócz umiejętności analitycznych oraz biegłej znajomości języka angielskiego, ze względu na częste międzynarodowe projekty, od kandydatów oczekujemy również kreatywności, innowacyjności, proaktywności oraz umiejętności pracy pod dużą presją czasu. To wysokie wymagania, które są jednak koniecznością na stanowiskach związanych z marketingiem.
###
Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny skierowany do specjalistów i menedżerów. Specjalizuje się w rekrutacji przez Internet oraz w kształtowaniu wizerunku pracodawców, wspierając firmy w pozyskiwaniu najlepszych kandydatów do pracy. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 20 tysięcy oferty pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie. Pracuj.pl jest także członkiem-założycielem największego na świecie sojuszu niezależnych serwisów rekrutacyjnych The Network, zrzeszającego serwisy działające w ponad 70 krajach świata. www.pracuj.pl