Jak wynika z badań Pracuj.pl, blisko 85% studentów jest zainteresowanych znalezieniem pierwszej poważnej pracy*. Wychodząc naprzeciw potrzebom młodych osób na rynku pracy, serwis Pracuj.pl startuje z najnowszą kampanią promująca oferty praktyk, staży oraz pracy asystenckiej.
Działania w ramach kampanii prowadzone będą w kanałach online i offline. Odsłona internetowa będzie obecna w szerokozasięgowych portalach, a także w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, YouTube i Instagram oraz w kanałach własnych marki. Kampania reklamowa będzie angażowała odbiorców, wykorzystując różne dostępne formaty, między innymi posty, konkursy oraz współprace z influencerami.
Ważnym obszarem promocji są również bezpośrednie działania na uczelniach i targach pracy. Celem eventów jest wsparcie studentów w przygotowaniu się do podjęcia pierwszej pracy, poprzez przybliżenie im narzędzi i materiałów poradnikowych, jakie dostępne są w serwisie Pracuj.pl. Kampania będzie obecna na 25 wydziałach 17 szkół wyższych w Polsce w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, Lublinie, Poznaniu, Gdyni, Katowicach, Szczecinie, Toruniu i Bydgoszczy. Co więcej, przedstawiciele Pracuj.pl pojawią się także na targach pracy w Gdańsku, Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi.
W trakcie wydarzeń studenci mają okazję porozmawiać z ekspertami Pracuj.pl oraz zapoznać się z Przewodnikiem „Pracodawcy 2017/2018”. Na miejscu mogą „sprawdzić, gdzie pasują” w specjalnej gifbudce lub fotobudce oraz otrzymają dedykowane gadżety od Pracuj.pl. Działania potrwają do końca kwietnia.
Za główną ideę kampanii oraz komunikację w social media odpowiada agencja Wyobraź sobie. Działania online prowadzone są przez dział promocji online Pracuj.pl oraz dom mediowy Performics. Eventy organizowane są przez agencję InCubi, a współprace z influencerami prowadzi agencja Lettly.
Po jakich kierunkach studiów można zarobić najlepiej?
* Badanie Pracuj.pl, Studenci na rynku pracy 2017, N=383