Jeszcze nie zakończyła się dyskusja o pokoleniu Y na rynku pracy, a rekruterzy i pracodawcy stają przed kolejnym wyzwaniem. Na scenę zawodową wchodzi następna generacja, dla której świat realny i wirtualny to ta sama rzeczywistość – generacja Z. Czego oczekują od pracodawcy, jak zmienia się sposób rekrutacji takich pracowników, jak budować ich lojalność wobec firmy? Przedstawiamy trendy w rekrutacji i employer brandingu, które odpowiadają na potrzeby nowych generacji pracowników.
Średnia wieku w naszym centrum to 29 lat, w SBO Kraków pracują głównie przedstawiciele pokolenia Y, coraz więcej rekrutujemy też „zetek”. Do pracy u nas skłania ich możliwość kariery na międzynarodową skalę oraz wykonywanie codziennych obowiązków w multikulturowym środowisku – pracujemy w 17 językach. Dzisiejsi 20- i 30-latkowie chcą się rozwijać, ale nie kosztem życia prywatnego
wyjaśnia Katarzyna Cyran, specjalistka ds. rekrutacji w Shell Business Operations Kraków.Trend 1. Work-life balance
Trend 2. Przyjazna rekrutacja
Generacja Y wyssała rozwój technologii z czasów, w których dorastała. Dlatego Internet, aplikacje mobile i media społecznościowe to główny kanał komunikacji T-Mobile z potencjalnymi kandydatami. Coraz częściej nasze spotkania rekrutacyjne odbywają się online, w wirtualnej przestrzeni komunikatorów, web czy videokonferencji. Elastyczność w podejściu do rekrutacji przekłada się również na tworzenie odpowiednich warunków pracy. Budujemy otoczenie, które tworzy pokoleniu Y warunki rozwojowe i ułatwia zachowanie work-life balance
mówi Dagmara Ptasińska, HR BP z T-Mobile.
Trend 3. Ogłoszenie o pracę wizytówką firmy
Poszukując Młodszego Specjalisty ds. Sprzedaży opublikowaliśmy na Pracuj.pl ogłoszenie rekrutacyjne wzbogacone o wideo, w którym kierownicy sprzedaży w niecodzienny sposób przedstawiają naszą ofertę pracy i pokazują również coś, co szczególnie cenią sobie nasi pracownicy – atmosferę, którą u nas tworzymy. Z naszych analiz wynika, że ogłoszenie w takiej formie przemawia do wyobraźni naszych potencjalnych kandydatów
mówi Donata Wiatrowska, odpowiedzialna za komunikację wewnętrzną i employer branding w Grupie Pracuj.
Trend 4. Screening potencjalnego pracodawcy
W KPMG przywiązujemy dużą wagę do kontaktu z kandydatami. Wszelkie oferty pracy oraz praktyk, a także informacje dotyczące procesu rekrutacji i poszczególnych działów znajdują się na naszej specjalnej zakładce na stronie internetowej. Jesteśmy także otwarci na kontakt telefoniczny – zespół rekrutacji chętnie odpowie na każde pytanie
wyjaśnia Monika Rutkowska z działu HR KPMG.
Trend 5. Sieć drugim domem
###
Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 30 tysięcy oferty pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie. www.pracuj.pl