Aż 8 na 10 aktywnych zawodowo Polaków deklaruje, że w pracy liczy się dla nich rozwój, a nie wygoda – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Pracuj.pl. Okazuje się jednak, że ambicje zawodowe nie zawsze idą w parze z aktywnością na rynku pracy.
Rutyna może być zjawiskiem zarówno pozytywnym, jak i negatywnym. Powtarzalność łączy się z przewidywalnością, zmniejsza stres i pozwala zaplanować pewne działania, co wielu osobom może dawać poczucie bezpieczeństwa. Jednak, gdy potrzeby związane z „przetrwaniem” zostaną zaspokojone, często pojawiają się potrzeby wyższego szczebla, związane z samorealizacją. Dla każdego rozwój zawodowy może oznaczać coś innego - dla jednych przykładowo może to być poszerzenie wiedzy i zdobycie nowych kompetencji, dla innych – poznawanie ciekawych osób czy miejsc a dla jeszcze innych - otrzymanie awansu i podwyżki. Niezmienne pozostaje jednak to, że dla zdecydowanej większości z nas, rozwój jest ważny w pracy i umożliwia nam samorealizację oraz osiągnięcie zawodowej satysfakcji
komentuje Sabina Dąbrowska-Olbryś, Learning and Development Manager Grupy Pracuj.
Przeglądanie ofert pracy jest najlepszym i najszybszym sposobem sprawdzenia tego, co dzieje się na rynku pracy, ale też zweryfikowania, jakie kompetencje i umiejętności są najbardziej pożądane. Znajomość oczekiwań innych pracodawców może być czynnikiem motywującym do rozwoju zawodowego i zdobywania nowych kompetencji. To istotne, bo żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie, gdzie niezwykle ważne jest szybkie uczenie się i zdobywanie nowych umiejętności
komentuje Sabina Dąbrowska-Olbryś, Learning and Development Manager Grupy Pracuj.
Raport Pracuj.pl „Wygoda kontra rozwój”.
###
Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 30 tysięcy oferty pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000 r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie.