Według analityków PwC, rozwój sztucznej inteligencji (ang. AI) do 2030 roku przyniesie globalnie ponad 15 bilionów dolarów. Nie inaczej jest w HR - uczące się algorytmy już dziś wpływają na rekrutacyjne status quo. Po AI sięga także Grupa Pracuj. „W serwisie Pracuj.pl boty odpowiadają m.in. za bardziej efektywny dobór ofert czy profilowanie CV” – opowiada Maciej Chwiłoc, Dyrektor Rozwoju Produktu w Grupie Pracuj.
AI pomoże i wytłumaczy
- Wychodzimy z założenia, że technologia jest po to, by ułatwiać życie. Jeśli pewne czynności mogą zostać tak zautomatyzowane, że wyeliminują nieefektywne zadania, to warto z tego skorzystać. W Pracuj.pl modele uczenia maszynowego (ang. Machine Learning) kontrolują między innymi procesy wysyłek wiadomości do klientów i użytkowników. Dzięki ich wdrożeniu znacząco zredukowaliśmy liczbę przesyłanych informacji, i co ważne, liczba CV przesyłanych za pośrednictwem Pracuj.pl niespadła. To wszystko efekty wciąż rozwijającej się praktyki automatyzacji w Pracuj.pl
Maciej Chwiłoc, Dyrektor Rozwoju Produktu, Grupa Pracuj
Powyżej: wystąpienie Macieja Chwiłoca na konferencji IT Manager of Tomorrow
- Podczas ostatniej edycji HackWeek powstała nowa wersja aplikacji, która przewiduje skuteczność ogłoszenia jeszcze zanim zostanie ono opublikowane. Pierwotnie, na podstawie treści oferty i historii, aplikacja była w stanie wskazać przedział, w jakim znajdzie się ilość CV wysłanych na daną ofertę pracy z ponad 70-procentową skutecznością. Nowa, tegoroczna wersja potrafi nie tylko oszacować, ilu kandydatów prześle swoją aplikację, ale też to uargumentować, dając wskazówki, co zrobić, by poprawić skuteczność. To krok w kierunku trendu Explainable AI, zgodnie z którym nie tylko dostajemy coraz trafniejsze sugestie od algorytmów, ale także dostęp do ich „toku myślowego” w tym procesie
– dodaje Maciej Chwiłoc.
Zespół Grupy Pracuj stale weryfikuje nowe możliwości AI, wspierające skuteczność ofert pracy.
AI wesprze w rozwoju kariery
Wdrażanie tak dużych zmian wiąże się z szeregiem wyzwań, nie tylko technologicznych. Staramy się budować wśród osób z branży HR zaufanie do postępujących procesów automatyzacji rekrutacji. Promujemy świadomość, że dobrze skonfigurowany algorytm przynosi ogromne korzyści zarówno dla rekrutera, jak i kandydata. Wciąż nad tym pracujemy, mamy pewność, że AI może być wykorzystywane jeszcze bardziej efektywnie. To ogromny potencjał na przyszłość
- podsumowuje Maciej Chwiłoc.