Renesans marketingu i PR

Renesans marketingu i PR

Opublikowany

W II kwartale tego roku na Pracuj.pl było blisko 4,5 tys. ofert pracy na stanowiska związane z komunikacją i marketingiem; to wzrost o 14 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku. Dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu internetowego. O prawie 40% wzrosła również liczba ofert dla specjalistów ds. PR.

infografika-it.png
Specjalistom od marketingu pracę najłatwiej jest znaleźć w sektorze handlowym, w branży marketingowej i FMCG. Najwięcej ofert pracy dla specjalistów ds. PR opublikowały zaś branże z obszaru bankowości i finansów, handlu i sprzedaży oraz marketingu i reklamy. Ofert pracy przybywa ale są specjalizacje, które szczególnie zyskują na popularności i te, które zdają się tracić na znaczeniu.
oferty-z-branz.jpg

Stale na wysokim poziomie – marketing handlowy i zarządzanie produktem  

 Z analizy ofert pracy wynika, że najbardziej poszukiwani są specjaliści od marketingu związanego ze wsparciem sprzedaży i rozwoju produktów. Jedna na trzy oferty dla marketingowców to oferty pracy z obszaru marketingu handlowego. Dwie kolejne najbardziej poszukiwane kategorie to specjaliści od kampanii marketingowych i zarządzania produktem.  
s-313-x.jpg

Dynamicznie rośnie – rola PR, również komunikacji wewnętrznej

Ofert dla specjalistów ds. PR przybyło o 40 proc. Największy przyrost liczby ofert odnotowano w przypadku specjalistów od komunikacji wewnętrznej. W porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku było ich o 75 proc. więcej.

Wydaje się, że firmy zaczynają dostrzegać potrzebę dbania o przepływ informacji i swój wizerunek wewnątrz organizacji. Dzięki tym działaniom mogą się bowiem uchronić przed odpływem talentów i zmniejszyć rotację

komentuje Elżbieta Flasińska, PR Manager Grupy Pracuj.

trendy.jpg

Wzrasta – rola e-marketingu, spada – znaczenie marketingu bezpośredniego

Duży, 40 proc., przyrost ofert odnotowano również w przypadku specjalistów zajmujących się marketingiem w Internecie. Widoczne jest zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się m.in. SEM i SEO, e-mail marketingiem czy mediami społecznościowymi. W stosunku do analogicznego okresu w 2013 spadło natomiast znacząco, bo o prawie 30 proc., zapotrzebowanie na specjalistów do marketingu bezpośredniego. Trend potwierdza również Katarzyna Szaroleta, HR Manager Cheil Poland:

Rośnie rola e-marketingu ale też spada znaczenie tradycyjnego marketingu. Coraz więcej zatrudniać będzie się osób rozumiejących wyzwania nowoczesnego marketingu. Wzrastająca rola nowych mediów (digital, social i mobile) zwiększa zapotrzebowanie na „interaktywne” kompetencje menedżerów. Z firmami rozstawać będą się jednak ludzie „starego porządku”, w szczególności Ci, którym trudno przychodzi poszerzanie kompetencji.

Umiejętności analityczne w cenie

Analizując oferty pracy dla marketingowców, dostępne obecnie w serwisie Pracuj.pl, można zauważyć, że większość z nich przeznaczona jest dla osób, które mają wysokie zdolności analityczne oraz znają narzędzia wspomagające prowadzenie analiz. Osoby, które aplikują na stanowiska w działach marketingu, powinny wykazać się też praktyczną znajomością elementów marketingu zintegrowanego. Od marketingowców oczekuje się także, że będą znali dobrze język angielski. To jednak nie wszystkie wymagania, jak wskazuje Agnieszka Furtas, odpowiedzialna za rekrutacje w UPC Polska:

Z naszych doświadczeń wynika, że rekrutacje na stanowiska marketingowe są wyzwaniem, ponieważ oprócz umiejętności analitycznych oraz biegłej znajomości języka angielskiego, ze względu na częste międzynarodowe projekty, od kandydatów oczekujemy również kreatywności, innowacyjności, proaktywności oraz umiejętności pracy pod dużą presją czasu. To wysokie wymagania, które są jednak koniecznością na stanowiskach związanych z marketingiem.

umiejetnosci.jpg

###
Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny skierowany do specjalistów i menedżerów. Specjalizuje się w rekrutacji przez Internet oraz w kształtowaniu wizerunku pracodawców, wspierając firmy w pozyskiwaniu najlepszych kandydatów do pracy. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 20 tysięcy oferty pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie. Pracuj.pl jest także członkiem-założycielem największego na świecie sojuszu niezależnych serwisów rekrutacyjnych The Network, zrzeszającego serwisy działające w ponad 70 krajach świata. www.pracuj.pl

Kopiuj/drukuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

renesans-marketingu-i-pr-infografika.png

grafika | 192 KB

Pobierz
2014-07-17-renesans-marketingu-i-pr.pdf

pdf | 192 KB

Pobierz
trendy.jpg

grafika | 65,7 KB

Pobierz
oferty-z-branz.jpg

grafika | 69,1 KB

Pobierz
umiejetnosci.jpg

grafika | 37,2 KB

Pobierz
3-top-specjalizacje.jpg

grafika | 27,2 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Lepsze wieści z rynku pracy

temu

Raport Pracuj.pl "Rynek Pracy Specjalistów". Dane największego portalu pracy w Polsce - Pracuj.pl nie pozostawiają wątpliwości: rok 2013 był lepszy dla szukających pracy niż 2012. Firmy częściej potrzebowały pracowników, choć oczywiście nie w każdej branży.
Jeżeli praca nie w Polsce, to gdzie?

temu

W Polsce ofert pracy przybywa, jeżeli jednak ktoś chciałby szukać szczęścia za granicą, jest w czym wybierać. W I połowie tego roku firmy z zagranicy opublikowały w serwisie Pracuj.pl ponad 3 tys. ofert. Najwięcej ofert pracy pochodziło z Niemiec i Holandii. Wielka Brytania, uplasowała się na trzecim miejscu. Portal Pracuj.pl sprawdził, jakich specjalistów szukali zagraniczni pracodawcy.
Jeżeli praca nie w Polsce, to gdzie?

temu

W Polsce ofert pracy przybywa, jeżeli jednak ktoś chciałby szukać szczęścia za granicą, jest w czym wybierać. W I połowie tego roku firmy z zagranicy opublikowały w serwisie Pracuj.pl ponad 3 tys. ofert. Najwięcej ofert pracy pochodziło z Niemiec i Holandii. Wielka Brytania, uplasowała się na trzecim miejscu. Portal Pracuj.pl sprawdził, jakich specjalistów szukali zagraniczni pracodawcy.
Gdzie na praktykę lub staż?

temu

Jak wynika z danych serwisu Pracuj.pl, liczba praktyk i staży z roku na rok rośnie. W pierwszej połowie tego roku pracodawcy opublikowali w serwisie Pracuj.pl już blisko 4,4 tys. ofert praktyk i staży, czyli aż o 20% więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Najwięcej ofert, prawie 4 na 10, pochodziło z województwa mazowieckiego.
Jeżeli praca nie w Polsce, to gdzie?

temu

W Polsce ofert pracy przybywa, jeżeli jednak ktoś chciałby szukać szczęścia za granicą, jest w czym wybierać. W I połowie tego roku firmy z zagranicy opublikowały w serwisie Pracuj.pl ponad 3 tys. ofert. Najwięcej ofert pracy pochodziło z Niemiec i Holandii. Wielka Brytania, uplasowała się na trzecim miejscu. Portal Pracuj.pl sprawdził, jakich specjalistów szukali zagraniczni pracodawcy.
Gdzie na praktykę lub staż?

temu

Jak wynika z danych serwisu Pracuj.pl, liczba praktyk i staży z roku na rok rośnie. W pierwszej połowie tego roku pracodawcy opublikowali w serwisie Pracuj.pl już blisko 4,4 tys. ofert praktyk i staży, czyli aż o 20% więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Najwięcej ofert, prawie 4 na 10, pochodziło z województwa mazowieckiego.
Pracodawcy dla Mam

temu

Z okazji nadchodzącego Dnia Matki portal Pracuj.pl postanowił sprawdzić, na jakie udogodnienia mogą liczyć panie wracające po urlopie macierzyńskim do pracy. Jak wynika z badania Pracuj.pl „Specjaliści na rynku pracy 2013”*, niemal co czwarta kobieta chciałaby mieć możliwość wykonywania pracy z domu.

Trendy w IT: Bezpieczeństwo i bazy danych

W II kwartale tego roku na Pracuj.pl było ponad 13 tys. ofert pracy na stanowiska związane z IT. Ponad połowa ofert pracy dedykowana jest programistom. W porównaniu do liczby ofert pracy w II kwartale 2013 roku dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od bezpieczeństwa, wzrost o 47%, oraz administrowania bazami danych, wzrost o 23%.