Podwyżka i awans tylko po zmianie pracodawcy?

Podwyżka i awans tylko po zmianie pracodawcy?

Opublikowany

Ponad połowa pracujących Polaków twierdzi, że łatwiej jest uzyskać awans i podwyżkę zmieniając pracę niż ubiegając się o nie u obecnego pracodawcy – wynika z raportu Pracuj.pl „Wygoda kontra rozwój”*. Jakie zmiany w firmie skłonią pracowników do poszukiwań nowego miejsca zatrudnienia?

podwyzka_awans_01.png
Aż 66% Polaków deklaruje, że gdyby otrzymało atrakcyjniejszą pod względem finansowym ofertę pracy, zdecydowałoby się na jej przyjęcie. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że dla większości Polaków to właśnie zmiana miejsca pracy jest najłatwiejszym sposobem otrzymania awansu i podwyżki. Ponad połowa badanych (56%) uważa, że łatwiej otrzymać awans i uzyskać wyższe wynagrodzenie zmieniając pracodawcę, niż pozostając w dotychczasowym miejscu pracy.
Okazuje się, że niezależnie od wieku, najczęstszym powodem, który mógłby przekonać osoby niezdecydowane do poszukiwania nowej pracy, pozostaje istotna zmiana warunków zatrudnienia (32%). W przypadku redukcji wynagrodzenia, zmiany wymiaru etatu lub formy umowy aż co trzeci badany zacznie rozglądać się za nowym pracodawcą. Innymi najczęściej wskazywanymi okolicznościami, które mogłyby skłonić do podjęcia takiej decyzji są: pogorszająca się sytuacja finansowa firmy (29%), zła atmosfera w dotychczasowym miejscu pracy (23%), informacja, że na danym stanowisku w innej firmie zarabia się więcej (19%), a także brak możliwości dalszego rozwoju zawodowego (15%). Dla 12% badanych nie bez znaczenia jest także zmiana lokalizacji firmy.

Niesatysfakcjonujące warunki czy nerwowa atmosfera są czynnikami silnie motywującymi do zmiany miejsca pracy, szczególnie wśród osób bliskich wypaleniu zawodowemu. Tym osobom jest jednak zdecydowanie trudniej zmienić pracę. Myśląc o zmianie nie warto więc czekać aż do ostatniego momentu, tylko stale aktualizować swoją wiedzę o ofertach pracy oraz dbać o dostęp potencjalnych pracodawców do aktualnych informacji o nas. Pomoże nam w tym nowoczesne narzędzie, jakim jest Pracuj Select. Dzięki nowej funkcji dostępnej w serwisie Pracuj.pl, każdy kandydat, który wypełni swój profil zawodowy i wyrazi zgodę na jego polecanie, może zostać zarekomendowany odpowiednim pracodawcom 

 komentuje Sabina Dąbrowska-Olbryś, Learning and Development Manager Grupy Pracuj.

*Wyniki badania motywacji zawodowych Polaków, zrealizowanego na zlecenie Pracuj.pl przez TNS Polska, na reprezentatywnej próbie 1000 aktywnych zawodowo Polaków.
Powoływanie się na wyniki badania jest możliwe wyłącznie za podaniem źródła:
Raport Pracuj.pl „Wygoda kontra rozwój”.

###
Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 30 tysięcy oferty pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000 r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie. Więcej informacji na www.pracuj.pl

Kopiuj/drukuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

podwyzka_awans_01.png

grafika | 519 KB

Pobierz
raport_pracuj_pl_wygoda_kontra_rozwoj_cz_3.pdf

pdf | 666 KB

Pobierz
15_11_26_podwyzka_i_awans_tylko_po_zmianie_pracodawcy.pdf

pdf | 479 KB

Pobierz
15_11_26_podwyzka_i_awans_tylko_po_zmianie_pracodawcy.docx

docx | 74,8 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Rynek Pracy Specjalistów w I kw. 2017 roku. Raport Pracuj.pl

temu

W I kwartale 2017 r. na portalu Pracuj.pl opublikowano 138 089 ofert pracy. Oznacza to prawie 11% wzrost liczby ogłoszeń o pracę w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku. Najwięcej ofert pochodziło z branż: handel i sprzedaż, bankowość/finanse/ubezpieczenia oraz przemysł ciężki. Pracodawcy poszukiwali głównie specjalistów ds. handlu i sprzedaży, obsługi klienta oraz ekspertów IT. Wśród województw na czele zestawienia pod względem liczby ogłoszeń znalazły się: mazowieckie, dolnośląskie i małopolskie, wielkopolskie oraz śląskie.
Po jakich studiach zarabiamy najlepiej? Raport zarobki.pracuj.pl

temu

Analizy danych serwisu zarobki.pracuj.pl wskazują, że istnieją specjalizacje, w których można liczyć na wysokie pensje na start. Największe szanse na przeciętne zarobki przekraczające 4 000 zł brutto tuż po zakończeniu studiów mają przede wszystkim absolwenci kierunków technicznych. Na drugim biegunie, znajdują się absolwenci kierunków humanistycznych i przyrodniczych – ich przeciętne zarobki nie przekraczają 3 000 zł brutto. Kto jeszcze może liczyć na wysokie zarobki tuż po studiach? Czyje pensje rosną najszybciej wraz z doświadczeniem? O tym, w najnowszym raporcie zarobki.pracuj.pl.
Rynek Pracy Specjalistów w lutym 2017 r. Raport Pracuj.pl

temu

W lutym na portalu Pracuj.pl opublikowano 41 504 ogłoszeń o pracę. Oznacza to wzrost liczby ofert publikowanych przez pracodawców o 0,65% w porównaniu z wynikiem z 2016 roku. Najwięcej ofert pracy w lutym pochodziło z branż handel i sprzedaż, bankowość/finanse/ubezpieczenia, przemysł ciężki oraz telekomunikacja i zaawansowane technologie. Luty dla większości specjalizacji oznaczał wzrost liczby ofert pracy. Najwięcej ogłoszeń skierowano do specjalistów ds. handlu i sprzedaży, obsługi klienta oraz specjalistów IT.
Polki na rynku pracy w 2016 roku. Raport zarobki.pracuj.pl

temu

Luka płacowa, czyli różnica pomiędzy zarobkami mężczyzn i kobiet, to niestety nadal zjawisko powszechne. Jak kształtowała się sytuacja polskich kobiet na rynku pracy w ubiegłym roku? Czy istnieją obszary, w których to kobiety zarabiają więcej? Ekspert Pracuj.pl Maciej Bąk na podstawie danych portalu zarobki.pracuj.pl odpowiada na pytania dotyczące sytuacji zarobkowej kobiet w Polsce.

Pięć trendów w rekrutacji i budowaniu zaangażowania pracowników z pokolenia Y i Z

Jeszcze nie zakończyła się dyskusja o pokoleniu Y na rynku pracy, a rekruterzy i pracodawcy stają przed kolejnym wyzwaniem. Na scenę zawodową wchodzi następna generacja, dla której świat realny i wirtualny to ta sama rzeczywistość – generacja Z. Czego oczekują od pracodawcy, jak zmienia się sposób rekrutacji takich pracowników, jak budować ich lojalność wobec firmy? Przedstawiamy trendy w rekrutacji i employer brandingu, które odpowiadają na potrzeby nowych generacji pracowników.