Marketing, PR czy reklama – w której z tych specjalizacji można zarobić najwięcej?

Marketing, PR czy reklama – w której z tych specjalizacji można zarobić najwięcej?

Opublikowany

Marketing, PR, reklama mogą na pierwszy rzut oka wydawać się podobnymi obszarami. W praktyce jednak specjaliści z tych dziedzin mają zupełnie różne, chociaż nieraz powiązane ze sobą, obowiązki. Różnice pomiędzy tymi obszarami są widoczne także w zakresie wynagrodzeń – wynika z danych serwisu zarobki.pracuj.pl.

W marketingu zarobimy najwięcej

Jak pokazują dane serwisu zarobki.pracuj.pl, najwięcej można zarobić pracując jako marketingowiec. Na szczycie listy najlepiej zarabiających plasuje się Category Manager z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w wysokości 6 200 złotych netto. Brand manager zarabia niewiele mniej, przeciętne zarobki na tym stanowisku  to 6 000 złotych netto miesięcznie. Wśród trzech najlepiej zarabiających stanowisk dla marketingowców znajduje się także Senior Research Executive, z przeciętnym wynagrodzeniem w wysokości 5 500 złotych netto miesięcznie. W obszarze PR najwięcej zadeklarował Starszy Specjalista ds. PR, z przeciętnymi zarobkami 4 480 złotych netto miesięcznie. Zaraz po nim znalazł się Specjalista Public Relations, z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w granicach 4 400 zł netto. W pierwszej trójce najlepiej zarabiających PR-owców jest także Specjalista ds. Komunikacji Wewnętrznej z przeciętnym wynagrodzeniem w wysokości 3 840 złotych. W reklamie najwyższe zarobki zadeklarował Art Director, który przeciętnie zarabia 5 000 złotych następnie plasuje się Senior Graphic Designer z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem 4 333 złotych netto. Specjalista DTP zarabia przeciętnie 3 200 złotych, a Copywriter 3 100 złotych netto miesięcznie.

Szansa na benefity zależna od specjalizacji

Jak pokazują dane serwisu zarobki.pracuj.pl, świadczenia dodatkowe najczęściej oferowane są marketerom (68% z nich otrzymuje benefity). Zaraz po nich znajdują się PR-owcy – 56% osób pracujących w tym zawodzie deklaruje otrzymywanie benefitów. Najrzadziej z kolei otrzymują je przedstawiciele branży reklamowej (35%).
Najczęściej przyznawanym benefitem jest prywatna opieka medyczna – otrzymuje ją 43% specjalistów od marketingu, 35% pracujących w PR i 16% przedstawicieli reklamy. Na drugim miejscu znalazł się telefon służbowy do celów prywatnych. Możliwość wykonywania rozmów telefonicznych niezwiązanych z pracą najczęściej oferowana jest marketerom (33%), zaraz po nich PR-owcom (22%). Najrzadziej z takiego przywileju mogą korzystać reklamowcy (8%).

Najwięcej pracy w… marketingu!

Porównując ilość ofert pracy dla osób zajmujących się marketingiem, PR i reklamą, które pojawiły się na portalu Pracuj.pl w III kwartale br., najwięcej propozycji skierowanych było do marketingowców - aż 2 639. Najczęściej poszukiwani byli specjaliści od marketingu handlowego. Często poszukiwano również specjalistów do prowadzenia kampanii marketingowych, marketingu internetowego i badań marketingowych. Do osób zajmujących się reklamą skierowanych było 920 ofert, w tym obszarze najczęściej szukano grafików. Najrzadziej poszukiwano PR-owców - w ostatnim kwartale pojawiło się dla nich 186 ofert pracy.                                                                                                            
Dane dotyczące benefitów i zarobków pochodzą z serwisu zarobki.pracuj.pl. Serwis zarobki.pracuj.pl umożliwia sprawdzenie, czy nasza pensja jest odpowiednia do zebranego doświadczenia i stanowiska.

###
Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny skierowany do specjalistów i menedżerów. Specjalizuje się w rekrutacji przez Internet oraz w kształtowaniu wizerunku pracodawców, wspierając firmy w pozyskiwaniu najlepszych kandydatów do pracy. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 20 tysięcy oferty pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie. Pracuj.pl jest także członkiem - założycielem największego na świecie sojuszu niezależnych serwisów rekrutacyjnych The Network, zrzeszającego serwisy działające w ponad 70 krajach świata. www.pracuj.pl

Kopiuj/drukuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

14_11_05_marketing_pr_reklama_zarobki_ip.pdf

pdf | 274 KB

Pobierz
14_11_05_marketing_pr_reklama_zarobki_ip.doc

doc | 160 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Jak uniknąć „tumiwisizmu” i „rutynizmu” w pracy?

temu

Poczucie zniechęcenia i brak inspirujących bodźców zawodowych dotyczy wielu pracujących Polaków. W badaniu Pracuj.pl, co piąty respondent przyznał, że doskwiera mu „tumiwisizm” w pracy, a co czwarty skarżył się na „rutynizm”. Brak motywacji do pracy wpływa negatywnie na jej efekty, a tym samym na rozwój i poziom satysfakcji pracowników. Dlatego warto, nie tylko angażować się w swoje obowiązki i podejmować nowe wyzwania, ale także szukać zawodowych okazji.
Jak uniknąć „tumiwisizmu” i „rutynizmu” w pracy?

temu

Poczucie zniechęcenia i brak inspirujących bodźców zawodowych dotyczy wielu pracujących Polaków. W badaniu Pracuj.pl, co piąty respondent przyznał, że doskwiera mu „tumiwisizm” w pracy, a co czwarty skarżył się na „rutynizm”. Brak motywacji do pracy wpływa negatywnie na jej efekty, a tym samym na rozwój i poziom satysfakcji pracowników. Dlatego warto, nie tylko angażować się w swoje obowiązki i podejmować nowe wyzwania, ale także szukać zawodowych okazji.
5 zalet bycia na bieżąco z rynkiem pracy

temu

Według raportu Pracuj.pl „Czas na zawodowe zmiany“, aż 86 proc. Polaków uważa, że warto być na bieżąco z rynkiem pracy i śledzić aktualne oferty, nawet jeśli jest się obecnie zatrudnionym. Jednocześnie okazuje się, że jedna czwarta badanych nie podejmuje żadnej aktywności w celu pogłębienia swojej wiedzy na temat aktualnych oczekiwań pracodawców. O korzyściach, jakie dla rozwoju naszej kariery może przynieść systematyczne obserwowanie sytuacji na rynku pracy i wymagań pracodawców opowiada Sabina Dąbrowska-Olbryś z Grupy Pracuj.
Jak uniknąć „tumiwisizmu” i „rutynizmu” w pracy?

temu

Poczucie zniechęcenia i brak inspirujących bodźców zawodowych dotyczy wielu pracujących Polaków. W badaniu Pracuj.pl, co piąty respondent przyznał, że doskwiera mu „tumiwisizm” w pracy, a co czwarty skarżył się na „rutynizm”. Brak motywacji do pracy wpływa negatywnie na jej efekty, a tym samym na rozwój i poziom satysfakcji pracowników. Dlatego warto, nie tylko angażować się w swoje obowiązki i podejmować nowe wyzwania, ale także szukać zawodowych okazji.
5 zalet bycia na bieżąco z rynkiem pracy

temu

Według raportu Pracuj.pl „Czas na zawodowe zmiany“, aż 86 proc. Polaków uważa, że warto być na bieżąco z rynkiem pracy i śledzić aktualne oferty, nawet jeśli jest się obecnie zatrudnionym. Jednocześnie okazuje się, że jedna czwarta badanych nie podejmuje żadnej aktywności w celu pogłębienia swojej wiedzy na temat aktualnych oczekiwań pracodawców. O korzyściach, jakie dla rozwoju naszej kariery może przynieść systematyczne obserwowanie sytuacji na rynku pracy i wymagań pracodawców opowiada Sabina Dąbrowska-Olbryś z Grupy Pracuj.
Czy Polakom w pracy doskwiera „niskopłacyzm”, „bezperspektywizm” i „rutynizm”?

temu

Aż 70 proc. Polaków uważa, że ich zarobki są za niskie, a blisko połowa badanych sądzi, że ma ograniczone możliwości awansu w obecnej pracy – wynika z raportu Pracuj.pl „Czas na zawodowe zmiany”. Ponadto 39 proc. respondentów chce się rozwijać zawodowo, ale twierdzą, że pracodawca nie oferuje im satysfakcjonujących perspektyw. Co zrobić, aby kariera nie stała w miejscu – radzą eksperci Pracuj.pl.
Jak uniknąć „tumiwisizmu” i „rutynizmu” w pracy?

temu

Poczucie zniechęcenia i brak inspirujących bodźców zawodowych dotyczy wielu pracujących Polaków. W badaniu Pracuj.pl, co piąty respondent przyznał, że doskwiera mu „tumiwisizm” w pracy, a co czwarty skarżył się na „rutynizm”. Brak motywacji do pracy wpływa negatywnie na jej efekty, a tym samym na rozwój i poziom satysfakcji pracowników. Dlatego warto, nie tylko angażować się w swoje obowiązki i podejmować nowe wyzwania, ale także szukać zawodowych okazji.
5 zalet bycia na bieżąco z rynkiem pracy

temu

Według raportu Pracuj.pl „Czas na zawodowe zmiany“, aż 86 proc. Polaków uważa, że warto być na bieżąco z rynkiem pracy i śledzić aktualne oferty, nawet jeśli jest się obecnie zatrudnionym. Jednocześnie okazuje się, że jedna czwarta badanych nie podejmuje żadnej aktywności w celu pogłębienia swojej wiedzy na temat aktualnych oczekiwań pracodawców. O korzyściach, jakie dla rozwoju naszej kariery może przynieść systematyczne obserwowanie sytuacji na rynku pracy i wymagań pracodawców opowiada Sabina Dąbrowska-Olbryś z Grupy Pracuj.
Czy Polakom w pracy doskwiera „niskopłacyzm”, „bezperspektywizm” i „rutynizm”?

temu

Aż 70 proc. Polaków uważa, że ich zarobki są za niskie, a blisko połowa badanych sądzi, że ma ograniczone możliwości awansu w obecnej pracy – wynika z raportu Pracuj.pl „Czas na zawodowe zmiany”. Ponadto 39 proc. respondentów chce się rozwijać zawodowo, ale twierdzą, że pracodawca nie oferuje im satysfakcjonujących perspektyw. Co zrobić, aby kariera nie stała w miejscu – radzą eksperci Pracuj.pl.
Pracuj.pl dla studentów

temu

W I kwartale 2016 roku na portalu opublikowano o 23% więcej ofert praktyk i staży w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Pracuj.pl w odpowiedzi na ten trend, rozbudowało zakładkę student.pracuj.pl, w której znaleźć można oferty praktyk i staży oraz wiele porad z rynku pracy dedykowanych studentom. Powstaniu nowej zakładki towarzyszy kampania skierowana do studentów, wskazująca na rolę staży i praktyk w rozwoju zawodowym.

Informatycy nie boją się rozmów o podwyżce

Jak powszechnie wiadomo, praca w IT jest dochodowym zajęciem. Potwierdzają to najnowsze dane serwisu zarobki.pracuj.pl, według których Software Architect zarabia przeciętnie 8 280 złotych netto miesięcznie. Oprócz zarobków, informatycy posiadają także wysokie umiejętności negocjacyjne – jak wynika z raportu Pracuj.pl „Podwyżka bez tabu”, prawie połowa z nich samodzielnie inicjuje rozmowy o podwyżce.