Eksperci analizujący wpływ pandemii na różne obszary biznesu zaznaczają, że pomimo wielu negatywnych skutków społeczno-gospodarczych koronawirus przyniósł także pewne pozytywne zmiany. Jedną z nich jest skokowy wzrost wykorzystania nowoczesnych technologii, czyli przyspieszona cyfrowa transformacja. Zjawisko to wpłynie także na targi pracy, czego przykładem jest popularny JOBICON, który w dniach 21 – 22 października 2020 roku będzie się odbywał w bezpiecznej, lecz równie atrakcyjnej i efektywnej formule online.
Technologia w służbie rekrutacji
Przy organizacji tegorocznej edycji Festiwalu Pracy JOBICON Pracuj.pl postawił na autorską, stworzoną na potrzeby targów platformę. Dzięki temu w ramach JOBICON Online zachowujemy niektóre elementy wydarzenia stacjonarnego – najważniejszym z nich jest możliwość interakcji kandydatów z przedstawicielami firm. Pracodawcy otrzymają możliwość zaprezentowania swojej marki poprzez interaktywne profile, które będą połączone z wirtualnymi pokojami spotkań. JOBICON będzie dawał możliwość przeprowadzenia indywidualnych rozmów z kandydatami oraz rozmów grupowych z nawet dziesięcioma osobami np. pod kątem warsztatów grupowych, paneli dyskusyjnych czy sesji Asessment Center. Z drugiej strony nowatorska platforma targowa zapewni uczestnikom udział we wszystkich znanych ze stacjonarnych edycji JOBICONu wydarzeniach takich, jak wystąpienia gwiazd i influencerów, praktyczne warsztaty edukacyjne, konsultacje CV czy symulacje rozmów rekrutacyjnych oraz doradztwo zawodowe. W ten sposób, w formule online, łączymy dwa światy: pracodawców i kandydatów, pozwalając im wyjść poza sztywne ramy tradycyjnej rekrutacji
– opowiada Emilia Dąbrowska, Category Marketing Coordinator, jedna z organizatorek Festiwalu Pracy JOBICON w Grupie Pracuj.
Wirtualny network korzyści
Festiwalu Pracy JOBICON Online pracodawcy zyskują dodatkowe przewagi i korzyści, a wiele popularnych oraz już posiadanych przez pracodawców narzędzi będzie spiętych w jeden w pełni zintegrowany ekosystem.
Przy tegorocznej edycji Festiwalu Pracy profile pracodawców zostaną rozszerzone o specjalną zakładkę JOBICON, która umożliwi kandydatom zapoznanie się z informacjami na temat firmy oraz proste i szybkie zapisanie się na indywidualną bądź grupową rozmowę na żywo z pracodawcą w jednym z wirtualnych pokoi. Rozmowy z kandydatami będą się odbywały w prywatnej i niedostępnej dla niezapisanych odwiedzających przestrzeni w formie wideokonferencji oraz chatu. Co więcej, przygotowując się do targów, pracodawcy nie będą musieli wykupować dodatkowych ogłoszeń. W ramach Festiwalu Pracy JOBICON Online otrzymają specjalne ogłoszenia wpięte w serwis Pracuj.pl, a także będą mogli zbierać aplikacje kandydatów zgodnie z regulacjami RODO za pomocą systemów, z których korzystają na co dzień (np. Strefie Pracuj, eRecruiter bądź dowolnym systemie ATS)
– dodaje Emilia Dąbrowska.
Przebić się w gąszczu
- dedykowana strona wydarzenia,
- e-mailingi,
- współpraca z uczelniami,
- współpraca z influencerami,
- szeroko zakrojona kampania w social mediach,
- pakiet grafik dla pracodawców do wykorzystania w swoich kanałach np. social media.
- spotkań z topowymi pracodawcami z całej Polski,
- bezpłatnych konsultacji CV,
- symulacji rozmów kwalifikacyjnych,
- udziału w merytorycznych prelekcjach pracodawców oraz gości specjalnych.