Generacja Z wchodzi na rynek pracy i będzie znaczyć coraz więcej w firmowych zespołach. Z okazji Festiwalu Pracy JOBICON postanowiliśmy się więc przyjrzeć poglądom pokolenia dzisiejszych 18-24-latków na pracę i karierę. Jak wykazuje raport "Kariera Generacji Z", młodzi Polacy łączą spore ambicje zawodowe z chęcią budowy pozytywnych relacji z otoczeniem i potrzebą bycia docenionym w pracy.
Z raportu Festiwalu Pracy JOBICON dowiesz się:
- Co Generacja Z sądzi o pracy i karierze
- Co przyciąga, a co odstrasza ją od pracodawców
- Jaki typ firm uważa częściej za dobre miejsca pracy
- Co sądzi o technologiach w pracy i rekrutacji
- Z jakimi trudnościami mierzy się przy tworzeniu CV
- Na jakie zarobki może liczyć na starcie kariery
Czego Generacja Z szuka w pracy?
Jak przyciągnąć, a jak stracić "zetkę"?
Wiele poglądów „zetek” na pracę wynika z etapu życia, na którym się znajdują. Potrzebują one od otoczenia potwierdzenia, że ich kariery idą w odpowiednim kierunku, a także że zyskują ważne doświadczenia na przyszłość. Generację Z interesują przy tym nie tylko „twarde” kwestie , ale także bardziej „miękkie” aspekty pracy, np. dobra atmosfera, pozytywny feedback. „Choć „zetki” często deklarują, że wynagrodzenia są dla nich kluczowe, doświadczenia pracodawców pokazują, że młode talenty są także gotowe „inwestować” w pracę i wybierać bardziej rozwojowe oferty, nawet jeżeli na samym początku wiąże się to z obniżeniem oczekiwań finansowych
- mówi Konstancja Zyzik, Talent Acquisition & Capabilities Development Manager w Grupie Pracuj.
Wizerunek firm w oczach Generacji Z
Technologie mile widziane
Generacja Z to pierwsze pokolenie na rynku pracy, do którego przynależą także osoby urodzone już w XXI wieku. Świat cyfrowy to dla nich naturalne środowisko. Znajduje to odzwierciedlenie w odpowiedziach „zetek” badanych przez Pracuj.pl. Są one świadome wpływu technologii na przyszłość pracy i odważnie korzystają z różnorodnych narzędzi cyfrowych wspierających rekrutację – m.in. portali z ogłoszeniami, rozwiązań mobilnych czy generatorów CV. Ich sporą aktywność obserwujemy choćby wśród użytkowników aplikacji Pracuj.pl, którzy każdego roku przesyłają za pośrednictwem naszej aplikacji miliony CV
- komentuje Łukasz Marciniak, Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży w Grupie Pracuj.
Kasa na start. Zarobki juniora
Tysiące szans dla młodych talentów
JOBICON to jedno z najdynamiczniej rozwijających się wydarzeń, łączących młode talenty i pracodawców. Festiwal Pracy jest organizowany przez Pracuj.pl – największy portal rekrutacyjny w Polsce.
JOBICON stanowi wyjątkową okazję do spotkania dla młodych talentów oraz pracodawców poszukujących najlepszych kandydatów - miejsce, które inspiruje oraz otwiera możliwości zawodowe i rekrutacyjne wszystkim, którzy poważnie myślą o rozwoju i cenią innowacje. W marcu 2020 roku w ramach czwartej edycji JOBICON zawita ponownie do trzech miast Polski: Warszawy, Wrocławia i Krakowa. Poprzednia odsłona imprezy zgromadziła blisko 11 000 uczestników oraz blisko 200 pracodawców. Ponad połowę gości ostatniej edycji stanowili świeżo upieczeni absolwenci kierunków wyższych, a więcej niż co trzeci był studentem.
We wszystkich trzech miastach uczestnicy będą mogli zapoznać się z ofertami zatrudnienia, wziąć udział w symulacjach rozmów kwalifikacyjnych, konsultacjach CV, darmowej sesji foto, spotkaniach z licznymi pracodawcami i ekspertami HR. Przed gośćmi JOBICON wystąpią także Magda Gessler i Rafał Masny - gwiazdy najnowszej edycji, które opowiedzą o swojej drodze zawodowej i inspiracjach.