Przewodnik „Pracodawcy 2014/2015”: Studiowanie się opłaca!

Przewodnik „Pracodawcy 2014/2015”: Studiowanie się opłaca!

Opublikowany

Według analizy przewodnika „Pracodawcy 2014/2015” student, pracujący w IT, potrafi zarobić więcej niż doświadczony i wykształcony przedstawiciel administracji biurowej. Analiza pokazuje jeszcze jedno: wyższe wykształcenie się opłaca!  

Jak praca na studiach to najlepiej w IT

Najlepiej zarabiają specjaliści z obszaru IT - zarówno doświadczeni pracownicy z wyższym wykształceniem, jak i studenci. Pracownicy w tym obszarze już na starcie dostają atrakcyjne wynagrodzenie, a perspektywa na przyszłość również jest bardzo obiecująca. Od studenta IT mniej zarabiają np. doświadczeni przedstawiciele sektora publicznego, opieki zdrowotnej czy administracji biurowej - czytamy w przewodniku „Pracodawcy 2014/2015”.

Wyższe wykształcenie? To się opłaca!

Doświadczenie i wyższe wykształcenie bardzo często gwarantują najwyższe wynagrodzenie. W takich obszarach, jak sprzedaż, produkcja, prawo, nieruchomości, badania i rozwój najlepiej wiedzie się osobom, które mają za sobą już lata pracy i skończyły studia. W sprzedaży doświadczony specjalista, ale bez wyższego wykształcenia nie zarobi dużo więcej niż student - czytamy w przewodniku „Pracodawcy 2014/2015”. Mimo, że wykształcenie wyższe nie gwarantuje awansu często jest jednak podstawowym, formalnym wymogiem, bez którego niemożliwe jest staranie się o fotel kierowniczy czy dyrektorski. - Najmniejsze szanse na zajęcia stanowiska zarządczego bez wyższego wykształcenie są w obszarach BHP/ochrona środowiska oraz prawa. Wyższe wykształcenie jest również bardzo ważne w bankowości, rozwoju oprogramowania, marketingu, HR czy finansach -   analizuje Maciej Bąk, ekspert ds. Raportów Wynagrodzeń w Grupie Pracuj.

Zarobki nie zawsze zależą od doświadczenia i dyplomu

W niektórych obszarach wykształcenie i doświadczenie są jednak mało istotne. Nie ma znaczących różnic w zarobkach między osobami z wyższym wykształceniem i bez niego w administracji biurowej czy w obszarze zdrowia/uroda/rekreacja. W obszarze reklama/grafika/kreacja/fotografia doświadczony pracownik z wyższym wykształceniem zarabia podobnie, co doświadczony pracownik bez wyższego wykształcenia. To zawody, gdzie wykształcenie praktycznie nie ma znaczenia, a liczy się np. kreatywność, doświadczenie i umiejętności pracownika. Duży odsetek osób bez wyższego wykształcenia a na kierowniczych stanowiskach widoczny jest w hotelarstwie, gastronomii i turystyce oraz transporcie i spedycji. - Są branże, w których połowa (np. produkcja, hotelarstwo) lub większość (praca fizyczna) zatrudnionych pracowników posiada wykształcenie średnie. Nic więc dziwnego, że i na stanowiskach kierowniczych często nie jest wymagany wówczas dyplom uczelni. – tłumaczy Maciej Bąk, Ekspert ds. Raportów Wynagrodzeń w Grupie Pracuj.
Źródło danych: Analiza przewodnika „Pracodawcy 2014/2015”, na podstawie danych z serwisu zarobki.pracuj.pl
Przewodnik „Pracodawcy” to bezpłatna publikacja Grupy Pracuj, adresowana do studentów ostatnich lat i absolwentów szkół wyższych, zawierająca informacje dotyczące ścieżek kariery i rozwoju oraz możliwości podjęcia zatrudnienia w czołowych firmach w Polsce. Przewodnik „Pracodawcy 2014/2015” zawiera prezentacje 113 firm z różnych branż i rejonów Polski. Organizacje prezentują oferty pracy dla przyszłych pracowników, przedstawiają różne formy stażu i praktyk, a także programy menedżerskie czy management trainee. Ponad 70 tysięcy egzemplarzy przewodnika trafia do rąk studentów na targach pracy oraz poprzez biura karier najlepszych uczelni w Polsce. Dodatkowo publikacja jest dostępna online -  na stronie www.pracuj.pl/e-pracodawcy.

###
Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny skierowany do specjalistów i menedżerów. Specjalizuje się w rekrutacji przez Internet oraz w kształtowaniu wizerunku pracodawców, wspierając firmy w pozyskiwaniu najlepszych kandydatów do pracy. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 20 tysięcy oferty pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie. Pracuj.pl jest także członkiem - założycielem największego na świecie sojuszu niezależnych serwisów rekrutacyjnych The Network, zrzeszającego serwisy działające w ponad 70 krajach świata. www.pracuj.pl

Kopiuj/drukuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

przewodnik_okladka.jpg

grafika | 138 KB

Pobierz
2014_10_17_przewodnik_pracodawcy_2014_studiowanie_sie_oplaca.pdf

pdf | 334 KB

Pobierz
2014_10_17_przewodnik_pracodawcy_2014_studiowanie_sie_oplaca.doc

doc | 158 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Zwiedź biuro Grupy Pracuj w technologii 360 stopni

Dla wszystkich zastanawiających się, jak wygląda praca oraz jak przebiega proces rekrutacyjny w poszczególnych działach Grupy Pracuj – firma przygotowała odpowiedź w technologii 360 stopni. Dzięki niej, można wejść „za kulisy” Grupy w nowym filmie employer brandingowym, przygotowanym we współpracy z Agencją Up i… zwiedzać do woli.
Zwiedź biuro Grupy Pracuj w technologii 360 stopni

Dla wszystkich zastanawiających się, jak wygląda praca oraz jak przebiega proces rekrutacyjny w poszczególnych działach Grupy Pracuj – firma przygotowała odpowiedź w technologii 360 stopni. Dzięki niej, można wejść „za kulisy” Grupy w nowym filmie employer brandingowym, przygotowanym we współpracy z Agencją Up i… zwiedzać do woli.
Witamy w biurze prasowym Grupy Pracuj

Zapraszamy do nowego biura prasowego - media.pracuj.pl! Oprócz danych związanych z rynkiem pracy i rekrutacją, znajdziecie w nim Państwo również trochę nowości – inspiracyjne treści i pomocne funkcje!
Zwiedź biuro Grupy Pracuj w technologii 360 stopni

Dla wszystkich zastanawiających się, jak wygląda praca oraz jak przebiega proces rekrutacyjny w poszczególnych działach Grupy Pracuj – firma przygotowała odpowiedź w technologii 360 stopni. Dzięki niej, można wejść „za kulisy” Grupy w nowym filmie employer brandingowym, przygotowanym we współpracy z Agencją Up i… zwiedzać do woli.
Witamy w biurze prasowym Grupy Pracuj

Zapraszamy do nowego biura prasowego - media.pracuj.pl! Oprócz danych związanych z rynkiem pracy i rekrutacją, znajdziecie w nim Państwo również trochę nowości – inspiracyjne treści i pomocne funkcje!
TCV zainwestował w Grupę Pracuj

W dniu 28 czerwca 2017 roku międzynarodowa firma inwestycyjna TCV i właściciele Grupy Pracuj podpisali umowę inwestycyjną, na mocy której TCV obejmie mniejszościowy pakiet udziałów i wesprze rozwój Grupy Pracuj. Pakiet kontrolny pozostanie własnością dotychczasowych udziałowców firmy.
Zwiedź biuro Grupy Pracuj w technologii 360 stopni

Dla wszystkich zastanawiających się, jak wygląda praca oraz jak przebiega proces rekrutacyjny w poszczególnych działach Grupy Pracuj – firma przygotowała odpowiedź w technologii 360 stopni. Dzięki niej, można wejść „za kulisy” Grupy w nowym filmie employer brandingowym, przygotowanym we współpracy z Agencją Up i… zwiedzać do woli.
Witamy w biurze prasowym Grupy Pracuj

Zapraszamy do nowego biura prasowego - media.pracuj.pl! Oprócz danych związanych z rynkiem pracy i rekrutacją, znajdziecie w nim Państwo również trochę nowości – inspiracyjne treści i pomocne funkcje!
TCV zainwestował w Grupę Pracuj

W dniu 28 czerwca 2017 roku międzynarodowa firma inwestycyjna TCV i właściciele Grupy Pracuj podpisali umowę inwestycyjną, na mocy której TCV obejmie mniejszościowy pakiet udziałów i wesprze rozwój Grupy Pracuj. Pakiet kontrolny pozostanie własnością dotychczasowych udziałowców firmy.
Profile pracodawców w apce Pracuj.pl

Podgląd profilu pracodawcy, ukrywanie ofert z listy rekomendacji oraz logowanie przez touch ID w iOS - to główne nowości w aplikacji Pracuj.pl, które pojawiły się z końcem maja.

„Czy zarabiasz tyle, ile powinieneś?” pyta Pracuj.pl w najnowszej kampanii reklamowej

1 października br. rusza kampania reklamowa Pracuj.pl, zachęcająca do rozmów o zarobkach, negocjowania podwyżki i porównywania swojej pensji w serwisie www.zarobki.pracuj.pl. Osią kampanii jest spot „Czy zarabiasz tyle, ile powinieneś?” emitowany w kluczowych stacjach telewizyjnych. Kampania będzie uzupełniona o działania w Internecie i mediach społecznościowych.